AdobeStock_66950111.jpeg

i modelowanie

ust

Efekty po zabiegu

Powiększenie ust sprawia, że usta po zabiegu są lekko opuchnięte, co może utrzymywać się przez 3-5 dni. Może pojawić się również siniak. Po zabiegu należy unikać opalania. Objawy te jednak mijają po ok. 6-12 godzinach. Większość pacjentów cieszy się efektami powiększenia ust przez 6-9 miesięcy. Jednak zdarzają się przypadki, że preparat wchłonie się już po ok. 12 tygodniach.

Czas wchłaniania kwasu hialuronowego jest ściśle uzależniony od uwarunkowań organizmu człowieka, zdarza się również, że preparat pozostaje przez ok. 3 lata w tkankach skóry ust. Po operacji powiększenia ust zaleca się picie dużej ilości wody, aby nawodnić wprowadzony preparat, a w pierwszym dniu unikanie gorących napojów oraz nagrzania okolicy ust. Kobietom niewskazane jest powiększenie ust w czasie ciąży i karmienia piersią, miesiączki oraz po zażyciu aspiryny lub leków przeciwzapalnych.

AdobeStock_269529350.jpeg
Opis zabiegu

Zabieg powiększenia ust nie jest skomplikowany. Powiększenie ust jest wykonywane po zastosowaniu znieczulenia o działaniu miejscowym. Czasami używa się kremu znieczulającego. Po dziesięciu minutach znieczulenie sprawia, że pacjentka nie odczuwa bólu. Następnie lekarz za pomocą cienkiej igły wstrzykuje kwas hialuronowy w wybrane miejsca na ustach i wokół nich.

Obszar, w który wprowadzany jest kwas hialuronowy zależy od tego, jaki ma być efekt końcowy – czy chodzi o powiększenie ust, czy też o wymodelowanie konturu lub podniesienie kącików. Wstrzykiwanie preparatu trwa od 7 do 10 minut. Operacje plastyczne trwają około 30 minut, poprzedzone są znieczuleniem miejscowym, zatem nie wiążą się z odczuwaniem bólu.

AdobeStock_200544533.jpeg